آب دهنت را افتاد؟

غذا، فرهنگ، سلامتی، و تفریحی به نام آشپزی

آب دهنت را افتاد؟

غذا، فرهنگ، سلامتی، و تفریحی به نام آشپزی

چند غذای صبحانه نشان با تخم مرغ


1- خاگینه ساده:

4 عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید تا زرد کم رنگ شود. یک چهارم فنجام شیر به آن اضافه کنید و دیوانه وار هم بزنید. کره را در تابه داغ کنید و مخلوط تخم مرغ را به آن اضافه کنید و با کفگیر مرتب آن را بپزید- آنقدر که هنوز کمی رطوبتش را حفظ کنید و به هیچ وجه قهوه ای نشود. بعد آن را از روی حرارت بردارید و به آن نمک و فلفل اضافه کنید. می توانید به آن ژامبون، پنیر، و سبزیجات هم- بسته به ذائقه- اضافه کنید.




2- تخم مرغ آبپز بی پوسته:

برای این غذا لازم است که از تازه ترین تخم مرغ استفاده کنید تا تخم مرغ زیادی روی آب پهن نشود. اضافه کردن آبلیمو یا سرکه هم به این قضیه کمک می کند. آب آن باید در حال غل زدن باشد نه جوشیدن و دمای آن چیزی حدود 180 تا 190 درجه سانتیگراد باشد. اگر آب به اندازه کافی گرم نباشد تخم مرغ شکل ایده آل را نمی گیرد. تخم مرغ ها را تک تک در کاسه ای بشکنید و آن را به آرامی به آب در حال غل بریزید. بعد از 3 تا4 دقیقه آن را با آبکش کوچک از آب بگیرد و بعد از اینکه آب اضافی آن را گرفتید، بلافاصله سرو کنید.




3-املت ساده:

برای درست کردن آن مثل خاگینه عمل کنید با این تفاوت که تخم مرغ را وقت پختن هم نزنید و با آن به شکل دایره ساده و یکدست رفتار کنید و دو طرف آن را حرارت دهید. بعد از آن هم می توانید موادی مثل پنیر، قارچ و کالباس اضافه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد