آب دهنت را افتاد؟

غذا، فرهنگ، سلامتی، و تفریحی به نام آشپزی

آب دهنت را افتاد؟

غذا، فرهنگ، سلامتی، و تفریحی به نام آشپزی

لغت روزانه: Polpette




به کوفته قلقلی ایتالیایی می گویند.


سوای آن، من امروز در یک سفری که به آشپزخانه داشتم، ناگهان خودم را دیدم که مشغول آماده کردن غذاهایی هستم که ظرف این چند روز ویارشون کرده بودم.

اولی کیک شکلاتی ساده ای بود از کتاب کلاسیک "لذت آشپزی"، و با کمی تغییر دستور غذای آن درست کردم. شکر قهوه ای نداشتم و شکر سفید هم به اندازه نبود و من به جای هردوی آنها از عسل بدون موم استفاده کردم که در آخر مزه کیک را در جهش مزه آن تغییر داد. وانیل و جوش شیرین و کره و شیر هم کم داشتم که زنگ زدم از سوپرمارکت بغل خانه مان برایم بیاورند- که البته کمبود شکر را خیلی بیشتر از زمان نیاز به شکر به یادم آمد.

از وقتی که از تورنتو آماده ام - حدود 6 ماه پیش- این اولین بار است که فر را به راه انداختم تا شیرینی جات در آن بپزند.

روی کیک هم یک نوع ایسینگ با قهوه و کره بادام زمینی درست کردم و البته به علت در ماکرو قرار دادن ماده اصلی آن- کره- که باعث مایع شدن آن آنطور که باید از آب درنیامد. ولی با این همه به قدری خوشمزه از آب درآمد که پدرم که زیاد شیرینیجات دوست ندارد با لذت آن را خورد و تعریق کرد.


غذای دیگری که امروز درست کردم از روی هوسم به نیوکی بود. کمی از نحوه آن را تغییر دادم که نتیجه اش بهتر بود. در سس آن از سس پاستای گوجه فرنگی بازاری استفاده کردم، و همچنین فلفل دلمه ای در فر کبابی شده- البته من از نوع کنسرو شده آن استفاده کرده ام. تعداد زیادی از ادویه مثل پاپریکا، پودر پیاز و سیر، پودر کرفس، جعفری خشک شده، و از این دست. 


طرز تهیه کامل کیک به شیوه خودم را بزودی می آورم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد